Antibiyotiğe bağlı ishal

ANTIBIYOTIGE BAGLI ISHAL





Antibiyotikler özellikle clindamisin
ampisiun cephalosprin aminoglikoside bağırsak zarı şişmesine neden olarak ishal yapabilir.
Antibiyotik kökenli ishal oldukça yaygındır. Clindamisin kullananların %25i ve ampicillin
kullananların %10 u ishal olmaktadır. Antibiyotikle bağlantılı ishalin en ciddi
şekli (pseudo-memrenous colitis) denilen ve antibiyotiğin büyük abdestin oluşum ortamını
değiştirmesinden dolayı bazı bakterilerin gelişmesini sağladığı durumdur. Bu da kolonda
enflamasyon yapar. Tipik olarak ishal belirtisi antibiyotik alınmasından 4-10 gün
sonra ortaya çıkar. Fakat antibiyotiğin kesilmesinden sonra belirtilerin %25i ortadan 

kalkar.



Teşhis



Antibiyotik uygulaması sırasında veya birkaç hafta sonra görülen ishal karın
krampları ve ateş en tipik belirtilerdir.



Doktorunuz ishalin antibiyotik kullanımına bağlı
olduğundan şüphe ederse büyük abdestin mikroskop muayenesini yaptırır. Buna bağlı
kolitlerde clostriduim diffıcile adlı bir organizma bulunur.



Antibiyotik kesildikten sonra çoğu
kişinin rahatsızlığı geçer. Bazılarında ise ishal ve susuzluk devam eder.
Başka kişilerde ise pseudo-membranous kolit ömür boyu sürebilir.



Tedavi



Doktorunuz ishale neden
olduğunu düşündüğü herhangi bir antibiyotiği derhal keser. Belirtiler hafifse doktorunuz
cholestyramine tavsiye eder. Bu ilaç clostriduim difficile organizmasını yok eder.
Daha ciddi durumlarla vancomycin veya metronidazole kullanılabilir. Hastalık tekrarlayabilir ve
birkaç tertip daha ilaç gerekebilir

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !